Klasszikus Animáció Krita-val 1.

A program letölthető a krita.org oldalról.

Megnyitás után állítsd be a film képméretét: Kérj a menüből vagy a nyitó képernyőről egy Új fájlt, a szélesség legyen 1920, a magasság 1080 pixel. Ezután kattints a Content fülre, hogy azon a rétegek számát beállíthasd!

Itt állítsd a rétegek számát kettőre: Így lesz egy fehér háttered, meg egy áttetsző réteg felette.

A klasszikus rajzfilmkészítésben ez megfelelne a háttérnek, melyre egy átlátszó celluloid lapot tesznek, melyre az animáció egy képkockáját rajzolják. A Create gomb megnyomásával létrejön ez az elrendezés. A program jobb felső sarkában keresd meg a Munkafelület-választó gombot, és válts a legördülő menü Animation felületére.

A Munkaterület elrendezésében most balra kerül a Rétegek panel (1), ahol láthatod a fehér háttér felett levő 1-es átlátszó réteget. Alatta az Animációs panel (2). Legalul pedig az Idővonal (3).

Ha most csak úgy elkezdenénk rajzolgatni a Réteg 1-en, az egy állókép maradna. Nyomd meg az (1)-gyel jelölt gombot (New Frame — Új képkocka) az Animációs panelen. Ezzel jelezzük a programnak, hogy az első réteg idővonalára felhelyeztünk egy képkockát. Ekkor a réteg tulajdonságai között (ott ahol egy szemecskét, lakatot, stb. láttál) megjelenik egy kis lámpácska, ez jelzi, hogy a réteg most már animálható.

A mag kihajt

Alapbeállításban a Krita úgy viselkedik, hogy minden újonnan megrajzolt képkockába belefoglalja az előző másolatát. Ez nagyon jó lehetőség olyan animációk esetében, ahol valamilyen növekedésről, egy tárgy átalakulásáról, átformálódásáról van szó. Ilyen például a felépülő ház, a földből kihajtó mag.