Képregénycsík Vektoros átrajzolással

A képregénycsík (comic strip) készítése az utóbbi évek vektorgrafika-oktatásában az első komplex feladat volt. És… hát… elég vegyes eredménnyel.

Gondok voltak a történetmeséléssel (kik a szereplők, miről szóljon, hogy lehet egy poént kidolgozni?); a kompozícióval és a plánozással (hogyan mutassuk be a képkockákon a történet menetét); és magával a technikával (kitűnően rajzoló tanítványok olyan grafikákat hoznak létre, mint egy négyéves…); egyszóval mindennel.

Ez az oktatóanyag egy sorozat első része, és azért született, hogy megtanuljátok azokat a technikákat, melyek a vektorgrafikát igazán erőteljessé teszik, s emellett valóban a rajzos tehetségetek professzionális technikai átültetéséről szóljanak, és ne arról, hogy vergődünk a történetmesélés, kompozíció és technikai megvalósítás hálójában.

Hadd mutassam be nektek Violetta Pavlovszkaját, aki egy moszkvai koncept- és karaktertervező illusztrátor.

Az ő rajzai ihlették ezt a leckét, és engedélyt kaptam felhasználásukra, melyet ezúton is köszönök neki.

Rajzai közül olyat hoztam, melyet nem lehet egy az egyben átvinni képregénybe. Bátorítson bennünket, hogy vázlatrajzainkat, melyek egy digitális munkafolyamat első lépései, nem kell kínos pontossággal kidolgozni, elég, ha formájában és arányaiban vezető vonalai lesznek a a későbbi kidolgozásnak.

Az első filmben rétegeket hoztam létre, az alsó rétegen a referencia-vázlatrajz, a felsőn a vektoros átrajzolás. Az alsó réteget lezártam, a felső szerkeszthető maradt. Mindkét rétegnek meg lehet változtatni az Átlátszóságát — egyben az egész réteget. Az alsó réteget így visszahalványítva, a felette levőn jól tudsz dolgozni. Nem csak réteget lehet átlátszóvá tenni, hanem az objektumokat is, ezt ki is használtam az arc szerkesztésénél, hogy lássam az alatta levő vonalakat. Általában zárt objektumokkal dolgozom, viszont az orrnál, fülnél nem zártam az objektumot, hanem csak színeztem.

Folytatódik a rajzolás a test kiformálásával.

A színezéshez felkerestem a https://color.romanuke.com/ oldal színharmóniáit. Itt szépen komponált fotókból alkotját a színharmóniáikat. Ezeket a Windows Képmetszőjével lemásolhatod a képernyőről, majd beillesztve az Inkscape-be már dolgozhat is a pipetta.

Mivel az Inkscape nem látja majd azokat a betűket, amelyeket futása közben telepítesz, mentés után zárd be, majd töltsd le ezeket a betűtípusokat, és telepítsd a rendszeredbe. (Aki ehelyett Comic Sans-ot használ, annak borítékoltam az egyesét. A Comic Sans a grafikusoknak olyan, mintha az orrodat turkálnád, vagy a csempére köpnél. Csúnya, de jobb, ha tőlem tudod.)

Ezután létrehoztam a paneleket és az Objektumok igazítása és elrendezése (CTRL+SHIFT+A) panellel elrendeztem azokat. A négypaneles elrendezést azért másoltam újra, mert biztos már észrevetted, hogyha egy csoportba foglalt, bonyolultabb ábrát akasz megvágni, azt halmazműveletekkel nem tudod. Csak így… Ráteszel egy dobozt a cowboy fejére, együtt kijelölöd a rajzot és a dobozt, majd jobb egérgomb > Vágás beállítása. Ugyanígy ki is tudod csomagolni a Vágás eltávolításával.

A szövegeket mindig szedd középre. Először a szöveget írjuk be, azután tesszük alá a bubit. No, jöhet az utolsó felvonás.

Ha elkészültél, mutasd meg tanárodnak.