Izometrikus axonometria

Izometrikus axonomteria könnyen szerkeszthető az x, y, z koordináták ismeretében közvetlenül, a vetületek felhasználása nélkül.

Az axonometriát azért használják, mert egyszerű eszközökkel szemléletes kép rajzolását teszi lehetővé térbeli tárgyakról. A háromdimenziós alakzatokról készült axonometrikus rajz műszaki képzettséggel nem rendelkező emberek számára is könnyen értelmezhető. Ezért például házilag összeszerelhető bútorok szerelési utasításait, kisgépek leírásait, stb. általában axonometrikus ábrák segítségével teszik érthetőbbé.

A személyi számítógépek (1985), mobiltelefonok (1995), majd okostelefonok (2005) elterjedésével mindig megvolt arra az igény, hogy térbeli játékokat futtassanak rajtuk, de az első modelleknek nem volt ezekhez megfelelő erőforrása. Ilyenkor vetették be mindig az izometrikus ábrézolást. Egy példa a múltból ZX Spectrum számítógépre.

Egy régi ZX Spectrum-játék átirata PC-re:

És az okostelefon-korszak izgalmas izometrikus játéka a Monument Valley:

Feladat:

Válaszd ki az egyik képet, másod be az Inkscape-be, majd izometrikus rácsot létrehozva építsd fel vektorgrafikus elemekből, árnyalással, szóval úgy, hogy szinte megkülönböztethetetlen legyen az eredetitől. Küldd el az óra végéig azt, amit készítettél az órán osztályozásra, majd szorgalmi ötösért befejezheted teljesen.